Djurtestat smink.

Jag är bara ensam hemma och har inget att göra så jag öppnade upp google och kände för att kolla vilka företag som testar sina sminkprodukter på djur. Såklart kom det upp en massa sidor, men jag visste redan från början att MaxFactor testar sitt smink på djur. Men inte visste jag att både Maybelline och L'oreal också gjorde det. Eftersom jag diskuterat detta med en kompis och min syster, men ingen var säker på de här två. men tydligen så gör de också det. Så de kommer jag också hålla mig borta ifrån. I alla fall föredrar jag faktiskt Isadoras smink, och de skriver tydligt att klart att deras smink är Kliniskt testat och oparfymerat. Alldeles perfekt. Sedan finns ju också Nivea, Mary Kay, Oriflame m.fl som Inte testar på djur.
Vill man ta reda på vilka som inte testar så kan man gå in på PETA's sida och kolla. http://search.caringconsumer.com/
Personligen kommer jag ALDRIG att använda djurtestat smink, inte heller päls eller andra saker som strider mot djurens rättigheter. Att de ska lida för detta osv. Jag är en djurvän och kommer alltid vara det. Djurplågeri, djurtortyr, djurförsök och alla andra saker som djur lider av är jag STARKT EMOT.

Överredigerad bild på Majsan.
Bilden är redigerad i Photoshop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0