Skrivandet skapar drömmar.

Jag sitter gärna och skriver när jag får lust till det. Att skriva får en att drömma sig bort, skapa sin egna värld som du vill ha den. Det kan hända vad som helst, det är bara fantasin som sätter stop för ditt skapande. Med skrivandet kan du skriva ner saker du vill ska hända, men du är ganska säker på att det aldrig skulle hända. Tänk vilken tillfredsställelse du får av att sätta dig själv som huvudperson i en berättelse där du kan låta det du vill ska hända, hända. Det finns inga regler för skrivandet, du får fantisera ihop vad du vill.
Skrivandet är för mig en stor del, det hjälper mig att bekämpa trisstress. Att få använda mina tankar till något. Att få skapa något som jag kanske bara annars har i drömmarna. Vem har sagt att det är förbjudet att använda redan existerande personer i sina texter? Nej, det är inte förbjudet. Gör som du vill och kasta till exempel in din idol i texten. Eller du kanske har en dröm om en egen häst men dina föräldrar säger nej? Skriv en berättelse om dig själv och att du har en egen då häst. Det kan hjälpa emot de dryga känslorna av att bli nekad någonting.
Så är det för mig, det får mig att dämpa känslorna jag har. Ingen säger heller hur du ska skriva, det är
Du som bestämmer hur du vill ha det. Ingen annan. Det behöver inte vara någon novell, det kan vara någon krönika, dikt, artikel. Möjligheterna är oändliga. Du bestämmer när det börjar ochDu bestämmer när det ska sluta. Du behöver inte vara bäst, övning ger färdighet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0