Min klass... kan suga ibland.

En liten bild jag gjorde nyss.

Varför? Varför? Varför? Hamnade jag i denna klass? Visserligen suger alla de andra klasserna ännu mer. Men igår fick jag ryck på alla andra i klassen (inte Idah & Elin då de delade samma åsikt som mig.) Man börjar undra vad folket tänker med. Varje fredag har vi 70 minuters No som sista ämne. Såklart är man ju trött då och inte orkar. Varje dag går vi till 5 i 3. Igår hade vi chansen att kanske få sluta tidigt. Att vi skulle missa denna No lektionen eftersom Mats ville hem, hans barn var sjuka. Så vi fick välja om han skulle komma tillbaka och gå igenom inför provet eller inte. OCH VAD VÄLJER DET JÄVLA FOLKET DÅ? JO ATT HAN SKA KOMMA TILLBAKA FÖR ATT GÅ IGENOM. Det krossade fan min tillit till alla andra i klassen. Vi kunde fått gå hem och pluggat hemma istället. Men nej, vi skulle tvunget vara kvar i skolan för att höra Mats gå igenom. Jag brukar aldrig orka lyssna på honom. Såklart var Idah och jag de enda som protesterade. Så istället för att höra honom gå igenom fick vi sitta ensamma i ett annat klassrum och plugga.

Det sänkte min respekt för klassen jag går i. Visserligen har jag aldrig haft någon vidare tillit för folk i klassen. Men nu förbättrades inte den. Jag klarar inte av hälften i klassen ens. Då jag anser dem som... vad ska man använda för ord? Dryga? Jobbiga? Nolifers? Något åt det hållet kanske. Sen finns ju de som alltid går mig på nerverna vad de än gör. Nu ska inga namn nämnas, men det finns en del som vet vem jag menar. Sammanhållningen i klassen är bara bra när det är någon tävling. Annars går vi kanske så bra ihop. Tack och lov att detta är det sista året tillsammans. Dags att få en ny start med en ny klass sen. Vår klass nu har väl varit emot varandra lite då och då. Och nu sviker en vår klass för en annan. Känns ju bra, trots det gillar jag henne inget speciellt heller. Vi är endast den bästa klassen på skolan eftersom de andra suger. Det sista jag tar upp nu är det här med mucktröjorna. Vi lär aldrig få våra. Hejdå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0